Wyświetleń:

czwartek, 9 października 2014

34. Ocena filmu Into the Wild, oraz programu Techniki Survivalowe SAS-u.

Oglądałem jakiś czas temu film Into The Wild, z jakże trafnym polskim tytułem Wszystko za Życie. Dziś trafiłem przypadkowo na YouTube bardzo stary program Techniki Survivalowe SAS-u, pomyślałem, że napiszę o nich, bo oba warto oglądnąć.

Film Into The Wild jest historią prawdziwą, opowiadającą o człowieku imieniem Christopher McCandless, który mając dość życia, dość ustatkowanego zresztą, postanawia coś w nim zmienić. Porzuca swoje dotychczasową egzystencję, zaczyna żyć. Podróżuje przez Amerykę, ale jemu marzy się Alaska, jako miejsce, gdzie wreszcie może znaleźć spokój. Umiera tam, właśnie jak pokazuje film, przez nieznajomość SURVIVALU.
Celowo nie rozpisuję się, by zachęcić do obejrzenia.
Na mnie film wywarł spore wrażenie, ukazując, odpowiadając na jakieś tam przemyślenie typu - JAKBY TO BYŁO.. Po filmie sporo przemyśleń i refleksji. Stawia całe podejście do SURVIVALU w świetle realnego zagrożenia, które może doprowadzić do śmierci. Sami zobaczcie.


Stary, nawet nie wiem ilu letni program Techniki Survivalowe SAS-u, jest ekranizacją książki o tej samej nazwie.
Techniki w nim zawarte, idąc kolejno odpowiadają temu co można znaleźć w książce. Dobry dodatek, do już przeczytanej książki, gdzie opis, i rysunki mamy uzupełnione nagraniem. Mogę polecić, bo wszystko jest pokazane konkretnie.


Oglądałem też jakieś inne programy, Bear Grylls, Przeżyć w Dziczy. Nie oceniam. Nie jestem znawcą, nie będę powielał więc opinii innych. Śmiem jedynie uważać, że w większości wygłaszają je tacy sami znawcy jak ja.
Warto zwrócić uwagę na nowy program, na który trafiłem przypadkiem będąc w Polsce - Nadzy w Dziczy. Jest ciekawy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz